|
|
Problematika českého kněžstva
1. V dětských domovech jsou docela malé děti. Většinou odložené.
Podle věku jsou přeřazovány do dalších ústavů.V osmnácti letech
propuštěny bez zázemí, nepřipraveny do nepříznivého, nepřátelského
světa! O Bohu a jeho lásce jim nikdo nic neřekne. Je nutné za každou
cenu těmto ubohým dětem přinést Boží světlo. Je to otázka
diplomatického jednání. Když program naších"vítězných" politických
stan je plánovaně bezbožecký.
2. Mládež, která je beznadějná, zkažená, většinou bez zájmu a
péče vlastní rodiny. Víme, že tyto ubožáky ulice a výchova ústavů
nikdy nepřivede, nedokáže je přivést na správnou cestu k záchraně. A
každý člověk má u Boha nesmírnou cenu. Je proto jasné že musíme pro ně
nabídnout výchovu našich schopných řádů, které mají v programu právě
záchranu těchto nešťastných, světem odepsaných. A dokážeme tím, že jen
s Boží pomocí se mládež beznadějná, ztracená zachrání. Vydáme tím
světu svědectví. (Způsob, jak jednat, jistě vedeni Duchem sv.,
vymyslíte).
3. Chování naší hierarchie a kněží. (Nemluvíme a nezdůrazňujme
výjimky). S velkou lítostí zažíváme nadřazenost našich představených.
Ne chování plné lásky, ochoty, přátelství. /Přiznejme si, že v jiných
církvích to tak není/. Proč kněží nejdou za věřícími s upřímnou
starostí o jejich břemena i radosti. Nejsou k dispozici, nemají
otevřenou faru, nejsou opravdu "Otcové". Nemají v srdci lásku Kristovu
ke všem. To je jasná pravda. Jsou jen úředníci, odměření, nevlídní.
Kteří se ani nenamáhají zakrýt, jak jsou otráveni, že věřící je
obtěžují, vyrušují. Nevztahuje se to na kněze, kteří jen s námahou
objíždějí několik farností. A s vypětím udržují spojení s věřícími. To
je stále bolestná, nevyřešená situace. Z které se už léta vyhýbá a
oddaluje řešení. V městech je často zbytečný počet kněží /viz Brno/ a
mše sv. To je luxus. Jak zamezit, zarazit pokračování zmírání
duchovního života mimo město? Víme, že bez eucharistie se nic
nezachrání. To je další bolestný a neřešený plán.
4. Posty. Prosíme moc a naléhavě, aby kněží - každý zvlášť byl
zářivým příkladem. Ale když nemají v srdci lásku k Ježíši Kristu,
mystickému Tělu - k církvi, žádné prosby ani nařízení nepomohou. Je
nutná osobní kázeň. Musí uznat a přiznat, že ďábel se vymítá jen
modlitbou a postem. A kde ty posty jsou? Kde je kázeň? Mnozí jedí bez
omezení, sestry zbytečně vyvařují, a to i v pátek. Co ty zbytečné
hostiny, recepce, oslavy? Kde je viditelný příklad? Nejen pro věřící,
ale i pro ostatní svět! Jen veliké pohoršení. Jsme církví
chudobnou?
5. Jak mnohé a čím dál víc odpuzuje tradiční přepychové oblečení
hierarchie. Jak najdou cestu k Pánu ti, kteří nemají dostatečné
oblečení, bydlení, žijí pod úroveň? Přes okázalé oblečení a chování
/zbytek středověké pýchy, nadřazenosti, panovačnosti církve. Přiznejme
si tuto bolestnou skutečnost, nezapírejme a napravme. Je jen na
pohoršení. Je nutná elegance vkus, jednoduchost. Vždyť už O. Josef
Zvěřina řekl a napsal, aby se mitry daly konečně do vitríny. Rozhoduje
naparáděný vnějšek nebo vnitřní bohatství?
6. Dosud se pro naše všechny diecéze nezavedlo slavení PRVNÍCH
SOBOT. Jaká chudoba v lásce; Buď církev uznala poselství Fatimy, a tím
i slavení prvních sobot a zasvěcení Neposkvrněnému Srdci Panny Marie.
Je smutné, že se neuvažuje, o kolik požehnáni se u nás připravujeme.
Jak působí na věřící, když kněz oznamuje první pátek a o první sobotě
zatvrzele mlčí! A pak se "pláče" nad životem umírající farnosti.
Pramen vody živé se nepřijímá.
7. Akustika v kostele. Žasneme znovu a znovu, jak většina kněží
nejeví nejmenší zájem o přezkoušení, zjištění, jak mají v pořádku
mikrofony. Jak je špatná akustika v kostelech. Jak špatně mluví do
mikrofonu, z dálky nebo mimo něj, Jak špatně vyslovují, jak jejich
„slyšet“. Ani se nepoučí třeba z obrazovky, jak hlasatelé drží
mikrofon. Ten nezájem nás stále bolestně překvapuje. Je to další důkaz
chování špatných úředníků. Kde je postoj k milovanému Mistru?
Julie Weinbergová
Zaslat reakci na tento text.
|