ČBK - plenární sněm Katolické Církve v ČR
 
Oficiální stránky Plenárního sněmu Katolické církve v ČR 
Poslední zprávy o sněmu 
 
Základní dokumenty plenárního sněmu 
Sněmovní kroužky 
 
I. zasedání Plenárního sněmu 
Příprava II. zasedání Plenárního sněmu 
II. zasedání Plenárního sněmu 
 
Statistiky a analýzy 
Příspěvky ke sněmu 
1999-2000 
2001 
Duchovní situace společnosti 
Rodina, manželství, žena 
Výchova a vzdělání 
Kultura a inkulturace 
Misie, preevangelizace, evangelizace 
Média, komunikace uvnitř církve 
Sociální život, podnikání 
Politický řád 
2002 - Bible 
2002 - Liturgie 
Obecné příspěvky k chystanému sněmu 
Pastorace 
Mladí lidé v církvi 
Ostatní příspěvky 
Napsali o sněmu 
 
Archiv 
Modlitba za plenární sněm 
Církevní dokumenty (koncilní a pokoncilní) 
 
Mapa stránek 
Kontakt 
 
 



 

Misie zaměřená do ateizované české společnosti

Mgr. Gustav Kouklík

Misie zaměřená do ateizované české společnosti

Kladu si otázku, co je předpokladem nejen křesťanské, ale výslovně katolické misie v české společnosti. Té společnosti, jejíž celá produktivní populace byla dlouhodobě vystavena vlivu ateistické ideologie a jejíž současný permisivismus není ani náznakem formování hodnotové změny.
Je totiž zřejmé, že současný člověk má mnohovrstevné bariéry na cestě k víře. Významově základní z nich je představa o absurdnosti víry, tedy o její absolutní rozumové nepřijatelnosti. Důvody toho jsou pochopitelné: ve vědomí lidí přetrvává systém pseudopoznatků, implantovaný předchozím režimem, ve společnosti se posiluje orientace na spotřební hodnoty a je vysoká zaměstnanost v technických oborech /49,4 %/. Tento naposled zmíněný důvod je třeba vysvětlit.
Charakteristickými znaky technických oborů je specifická verifikace, která je. dokázána pokusem a je matematicky formulována, a dále myšlení pohybující se výhradně v oblasti lidského výtvoru, a tedy postrádající kontakt s otevřenou hierarchií řádu přírody, jako stopy tvůrčí geniality, která v sobě implikuje otevřenost k úvaze o Stvořiteli.
Z uvedeného rozboru vyplývá, a zkušenost to potvrzuje, že tito lidé nemají důvod být aktivní ve vyhledávání poznatků o Bohu, protože oni "poznatky" mají a jsou v neinspirujícím prostředí.
Ke změně tohoto stavu je, podle mého názoru, třeba vytvořit zdroj (bez zvláštní aktivity člověka) dostupných informaci o rozumnosti víry v rozsahu základních poznatků fundamentální teologie, a dále informace, které by reagovaly na dobře zpracovaný rozbor averzí a falešného vědomí o Bohu a Církvi ve společnosti, Formou soustavného výkladu, odpovědí na dotazy či provokující námitky a diskusí u kulatého stolu. Je třeba jít za současným člověkem tam., kde. je často, a. tam s ním navázat první kontakt - tedy do médií / Inter mirifica. 3,13,14 /. Mám na mysli realizaci pomocí pravidelného rozhlasového vysílání buď vstupy vysílání ČR 6, nebo vlastním vysílačem.
Uvažovaná katolická misie se v naznačené situaci musí samozřejmě opřít o učení magisteria o lidské přirozenosti, tíhnoucí k absolutní pravdě a universálnímu dobru jako vnitřnímu spojenci v každém člověku - tím bude optimistická a tvůrčí.
S vědomím toho, jak nesmírné množství příspěvků bude nutné v přípravné fázi sněmu zpracovat, snažil jsem se být velmi stručný.




Zaslat reakci na tento text.