ČBK - plenární sněm Katolické Církve v ČR
 
Oficiální stránky Plenárního sněmu Katolické církve v ČR 
Poslední zprávy o sněmu 
 
Základní dokumenty plenárního sněmu 
Sněmovní kroužky 
 
I. zasedání Plenárního sněmu 
Příprava II. zasedání Plenárního sněmu 
II. zasedání Plenárního sněmu 
 
Statistiky a analýzy 
Příspěvky ke sněmu 
1999-2000 
2001 
Duchovní situace společnosti 
Rodina, manželství, žena 
Výchova a vzdělání 
Kultura a inkulturace 
Misie, preevangelizace, evangelizace 
Média, komunikace uvnitř církve 
Sociální život, podnikání 
Politický řád 
2002 - Bible 
2002 - Liturgie 
Obecné příspěvky k chystanému sněmu 
Pastorace 
Mladí lidé v církvi 
Ostatní příspěvky 
Napsali o sněmu 
 
Archiv 
Modlitba za plenární sněm 
Církevní dokumenty (koncilní a pokoncilní) 
 
Mapa stránek 
Kontakt 
 
 



 

Manželství

Na základě zkušenosti s názory laické veřejnosti se domnívám, že v rámci témat: výklad PS v české církvi, důstojnost a povolání ženy v ČR a důstojnost manželství a rodiny u nás je třeba fundovaně a přitom populárně aktualizovat a pak co nejširší veřejnosti zpřístupnit (např. v rámci televizního Křesťanského magazínu) výklad pojetí manželství a společenského zařazení ženy v listech sv. Pavla.
Pokud jsou tato čtení zařazena do bohoslužby slova, následná promluva se většinou zabývá tematikou, vyplývající z čtení prvního nebo bývá výklad velmi dílčí, povrchni a jako takový nepřijatelný jako norma chování. Je třeba zohlednit vývoj společenský, kulturní a sociální, poměrně vysokou vzdělanost všeobecnou a vzít v úvahu, že většina generace střední a mladší je bez vzdělání náboženského, a tedy bez schopnosti interpretace v době vzniku velmi progresivních Pavlových zásad do situace dneška. Ty pak, naprosto nepochopeny, se stávají předmětem nevhodných vtipů, na někoho působí depresivně a odpudivě a jiní, nejčastěji ti, kteří si kvalitu vztahu a života vůbec představují po svém a jakoukoli korekci v podstatě odmítají, se na ně odvolávají. Mladí lidé, u nichž uzavření manželství připadá v úvahu nejspíše, se pak snadno zhlédnou v teoriích odloučených bratří, že „je nehumánní, aby si lidé, kteří si již nerozumí, komplikovali navzájem život, slušně se nerozešli a nenavázali vztah nový – lépe vyhovující.“ Na ne dobře interpretovanou nauku naši pak reagují s despektem, jako na učení setrvačně bez úsudku přejímané, přežité a do dnešního života aplikace neschopné.

Chaloupková




Zaslat reakci na tento text.